Silnik elektryczny Mitsubishi Y51 używany był w latach 2010-2020 w samochodach Mitsubishi i-MiEV. Stosowano go także w pierwszych latach produkcji Citroena C-Zero oraz Peugeota iOn.
Napęd składa się z jednego silnika synchronicznego umieszczonego poprzecznie na osi tylnej pod podłogą. Generuje on moc maksymalną 64KM i moment obrotowy 180Nm.
W napędzie została użyta bateria litowo-jonowa o pojemności użytkowej 14,5 kWh i napięciu 330 V. Składa się ona z 88 ogniw o nazwie LEV50-4 wykonanych przez japońskiego producenta GS Yuasa.
Aby zapewnić możliwie najlepszą temperaturę pracy i zoptymalizować żywotność, Mitsubishi zastosowało chłodzenie powietrzem, które w razie potrzeby jest aktywowane przez system zarządzania akumulatorem.
Maksymalny zasięg pojazdu wyposażonego w taki silnik jest możliwy tylko przy temperaturach powietrza w granicach od +12 do +31°C. Przy temperaturze akumulatora wynoszącej 0°C można go naładować jedynie do około 60%. Jeśli akumulator jest zimniejszy niż -20°C, nie można go już ładować.
Akumulator trakcyjny można w pełni naładować w ciągu około siedmiu godzin przy użyciu standardowego gniazdka o mocy 2,3 kW.
Oprócz akumulatora napędowego, Mitsubishi i-MiEV jest wyposażony w akumulator ołowiowy 12 V/27 Ah przeznaczony do jednostek sterujących, oświetlenia, wspomagania kierownicy, pompy próżniowej i wodnej oraz systemu audio. Akumulator napędowy bezpośrednio zasila silnik elektryczny, sprężarkę klimatyzacji i grzejnik pojazdu o mocy nominalnej 5 kW.
Typ silnika: synchroniczny
Lokalizacja: oś tylna
Moc silnika: 64 KM
Moment obrotowy: 180 Nm
Typ baterii: Litowo-jonowa
Napięcie baterii: 330 V
Pojemność brutto: 16 kWh
Pojemność użytkowa: 14.5 kWh
Kod fabryczny: Y4F1
Zużycie energii: 13.5 kWh/100km
Moc systemu: 64 KM
Moment obr. systemu: 180 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Zasięg | 0.0/10 |