Silnik elektryczny Mitsubishi Y51 stosowany był w latach 2013-2020 w samochodach Citroen C-Zero oraz Peugeot iOn.
Napęd składa się z jednego silnika synchronicznego umieszczonego poprzecznie na osi tylnej pod podłogą. Generuje on moc maksymalną 67KM i moment obrotowy 196Nm.
Jest to słabsza wersja napędu stosowanego od 2010 roku, w którym została użyta bateria litowo-jonowa o pojemności użytkowej 13,8 kWh i napięciu 330 V. Ilość ogniw w tej odmianie została zmniejszona z 88 do 80.
Aby zapewnić możliwie najlepszą temperaturę pracy i zoptymalizować żywotność, Mitsubishi zastosowało chłodzenie powietrzem, które w razie potrzeby jest aktywowane przez system zarządzania akumulatorem.
Maksymalny zasięg pojazdu wyposażonego w taki silnik jest możliwy tylko przy temperaturach powietrza w granicach od +12 do +31°C. Przy temperaturze akumulatora wynoszącej 0°C można go naładować jedynie do około 60%. Jeśli akumulator jest zimniejszy niż -20°C, nie można go już ładować.
Akumulator trakcyjny można w pełni naładować w ciągu około siedmiu godzin przy użyciu standardowego gniazdka o mocy 2,3 kW.
Oprócz akumulatora napędowego samochody z tym napędem są wyposażone w akumulator ołowiowy 12 V/27 Ah przeznaczony do jednostek sterujących, oświetlenia, wspomagania kierownicy, pompy próżniowej i wodnej oraz systemu audio. Akumulator napędowy bezpośrednio zasila silnik elektryczny, sprężarkę klimatyzacji i grzejnik pojazdu o mocy nominalnej 5 kW.
Typ silnika: synchroniczny
Lokalizacja: oś tylna
Moc silnika: 67 KM
Moment obrotowy: 196 Nm
Typ baterii: Litowo-jonowa
Napięcie baterii: 330 V
Pojemność brutto: 14.5 kWh
Pojemność użytkowa: 13.8 kWh
Kod fabryczny: Y4F1
Zużycie energii: 12.6 kWh/100km
Moc systemu: 67 KM
Moment obr. systemu: 196 Nm
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Zasięg | 10.0/10 |